Wednesday, October 21, 2009

aku makin redha untuk segala ketentuanMu

BERITA TERUJA

Mendapat berita positif mengenai kandunganku kali kedua amat mengujakan...apakan tidak, si irdina asyik tanya baby je..siap tahu mintak doa lagi "Ya Allah, Irdina nak baby"....nak tergelak pun ader,,,namun jauh disudut hati,aku bangga dengan kepetahan puteri sulongku ini..terima kasih tuhan,anugerahmu tidak terhingga....


ENTAH KENAPA

aku sendiri pun heran, kenapa kali ini aku begitu berhati-hati menjaga kandunganku..malah, pembawakan budak amat ketara...sehingga suamiku pun terkena tempiasnya...aku pun tak pasti sejauh mana benarnya,tapi suamiku muntah, demam dan tak lalu makan je....


AKU TERKEJUT

aku sangat terkejut....suatu hari,balik dari sekolah....beberapa titis darah, terzahir semasa aku ke toilet..aku sangat terkejut, namun pada masa yang sama, aku berdoa agar tiada perkara buruk yang berlaku


KU SANGKAKAN PANAS HINGGA AKHIRNYA, NAMUN TSUNAMI MENDATANG

Raya kedua, sedang aku bergembira berkunjung ke rumah saudara, aku terasa ada kesakitan yang amat perit utk kugambarkan...dan saat itu, aku tahu.....janin dalam rahimku,mungkin akan pergi utk selama-lamanya...aku dibawa kehospital..dan disahkan keguguran...perasaanku? ntahlah,kalau sebelumnya aku amat berharap kandungan ini kuat dan mampu melihat dunia, namun apabila doktor mengatakan, punca keguguran kerana janinku tidak sihat n badanku 'reject'..aku menjadi lega.....sesungguhnya allah lebih mengetahui atas apa yang berlaku


AKU MENERIMA HAKIKAT

memang...aku memang menerima hakikat,anugerah itu hanya sementara namun aku bersyukur..sokongan suami dan keluarga amat meringankan beban minda yang pernah ku tanggung...Irdina pun seakan mengerti, malah dia sudah tidak bertanyakn baby lagi.

Irdina, kau penghibur lara Umi..terima kasih tuhan...


No comments:

Post a Comment