Friday, February 13, 2009

hari yang memenatkan..namun ia adalah keajaiban

adus.....nampaknya aku masih gagal aktvkan medan coretan ni...maklumlah...minggu yang amat memenatkan....pagi mengajar, ptg aktiviti sukan, kerja2 pentadbiran lagi, siapkan data itula,inilah, layan kerenah pelajar yang semakin hari semakin pelik lagi....malam pula siapkan head count, pastu taip soklan exam lagi.....
kesian irdina n abahnya....ciput je masa tuk diorg seminggu dua ni...maafkan umi ...
apapun..semakin lama dalam bidang ini, semakin aku yakin..aku tidak salah memilih kerja..memang ditakdirkan aku menjadi seorang guru....aku makin sayang akan kerja yang sangat mencabar minda dan emosi ini....walau mulut tak henti mengomel itu dan ini,..itu hanya satu cara untuk meringankan beban fikiran....yang pastinya..setiap hari yang berlalu merupakan pengalaman yang baru buat aku yang bergelar cikgu....
kepada bakal guru di luar sana..tahniah untuk anda kerana terpilih menjadi sebahagian daripada warga kerja yang penuh cabaran emosi, bebanan kerja yang mencabar namun memberi hasil yang amat membanggakan dan kematangan intelektual yang tinggi..sesungguhnya kita adalah insan yang terpilih untuk memberi cahaya ilmu kepada anak bangsa..tahniah cikgu...

No comments:

Post a Comment